Loading...

Kontaktuppgifter

Susannas Bisyssla AB
Adolfsborgs
Frösthult Måtteby 13
749 71 Fjärdhundra
Tel: 070- 000 9190

E-post
info@adolfsborgs.nu


När du handlar på Susannas Bisyssla AB kan du känna dig
helt trygg!

Vi jobbar i huvudsak med Swedbanks checkout som hanterar Swish-betalningar och
Kortbetalningar. Fakturor sker via Swedbank Speedledger – 14 dagar.
Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Tillsammans med Swedbank erbjuder vi en betallösning som gör det möjligt för dig att handla säkert och enkelt. Vi erbjuder en betallösning som gör att du som kund ska känna dig trygg med din betalning. Du kan välja mellan att betala med faktura, delbetalning, kortbetalning eller Swish. Dina uppgifter lämnas aldrig ut och all hantering av känslig information sker i enlighet med rådande lagstiftning och vår integritetspolicy.

När du gör din beställning på Susannas Bisyssla AB eller är i kontakt med vår kundservice samlar vi in personuppgifter om dig. Syftet med insamlingen är att ingå i ett köpeavtal med dig som kund eller på andra sätt kunna förse dig med produkter, tjänster och erbjudanden.
Personuppgifterna behandlas strikt konfidentiellt inom Susannas Bisyssla AB. De kan vidarebefordras till tredje part som för att kunna genomföra de ändamål som uppgifterna samlades in för. Det kan till exempel vara i samband med transport av dina varor, i samband med distribution av vår marknadsföring eller för att betala dina varor.
Dina uppgifter kommer inte att säljas vidare till tredje part eller användas i
marknadsföringsändamål utanför Susannas Bisyssla AB. Dina kunduppgifter sparas enligt bokföringslagen.
Kontakta vår kundtjänst info@adolfsborgs.nu eller ring på tel: 070-000 9190. Här kan du ändra felaktiga uppgifter, få reda på vilka uppgifter vi har på dig eller få dina uppgifter raderade, tänk bara på om uppgifterna raderas så är det upp till kunden att bevisa att ett köp har ägt rum.
Om informationen är felaktig, ofullständig eller missvisande kan du begära att den ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundtjänst på 070-000 9190.

Priser och moms

Priserna på våra varor anges i svenska kronor inklusive moms. Momsen är 6% för alla böcker, 12 % för alla livsmedel och 25 % moms på övriga produkter. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering. Frakt- och emballagekostnader tillkommer.

Beställning och köp

Beställning görs med fördel via vår webbutik. Vid beställning via vår webbutik träffas avtal om köp först när Susannas Bisyssla AB bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas automatiskt efter att beställningen från webbutiken mottagits. Vid beställning via telefon eller epost träffas avtal om köp först när Susannas Bisyssla AB bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse.
Susannas Bisyssla AB har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år.

Leveranstider

Vi behandlar din beställning i möjligaste mån senast dagen efter att den inkommit, förutsatt att alla varor finns i lager. Normal leveranstid inom Sverige till ditt lokala utlämningsställe är 2-7 dagar men vi reserverar oss för upp till 7 dagar. Vid eventuell försening kontaktar vi dig och du har då rätt att häva köpet. Under högsäsong och i de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara längre.
Vi skickar alla våra varor inrikes med PostNord: MyPack, Hemleverans, Varubrev. Vid MyPack så hämtar du ditt paket på närmaste uthämtningsställe. Avisering sker via SMS, mail eller brev.

Hämtorder

När du väljer att göra en hämtorder så hämtas din beställning via vårt webblager i Fjärdhundra, öppet vardagar 9-15 eller överenskommelse. Om dina varor finns på lager i butiken kan de hämtas så fort du fått bekräftelse via mail om att din order är klar för upphämtning. Om dina varor inte finns på lager i butik kontaktar kundtjänst dig via mail med information om när dina varor finns för upphämtning. Om du har några frågor angående din butiksleverans kontaktar du vår kundtjänst på info@adolfsborgs.nu

Fraktkostnad

Frakt- och emballagekostnad tillkommer på alla beställningar. Utöver frakt- och emballagekostnad tillkommer en expeditionsavgift vid order understigande 200kr. Vi har av avtal med Postnord.
• My pack paket upp till max 5kg: 99 kr via Postnord
• My pack paket från 5kg – max 15kg: 129 kr via Postnord
• My pack paket från 5kg – max 20kg: 199 kr via Postnord

Ej uthämtat paket

För paket som inte hämtas ut debiteras en avgift för outlöst paket på 300 kr. Det motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur.

Betalningsalternativ/betalningsvillkor

Faktura efter godkänd kreditprövning utan kännedomskopia, kom ihåg att uppge personnummer vid beställning. Betalningsvillkor 14 dagar. Vid epostfaktura skickas fakturan som pdf, ingen faktureringsavgift. Vid faktura per brev, faktureringsavgift 25 kr. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med 50 kr samt månatlig dröjsmålsränta med 2,5 %.
Du kan också betala med förskottsfaktura utan avgift. Förskottsfaktura skickas i första hand via epost, annars via post. Varorna skickas vid mottagen betalning.

Ångerrätt och Öppet köp

Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vid utnyttjande av Ångerrätt/ Öppet köp betalar kunden för tur- och returfrakten. Kontakta oss alltid innan via epost. För returblankett mailar du till info@adolfsborgs.nu. Du kan även ångra ditt köp innan du hämtat ut paketet. Men du betalar ändå tur- och returfrakten.

Bytesrätt

Vid byte av en vara eller storlek betalar du tur- och returfrakten. Kontakta oss alltid innan via epost, brev eller telefon. Använd alltid returblanketten som fanns med i din leverans.

Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss omgående via e-post info@adolfsborgs.nu så att vi kan göra en reklamation till leverantören. Vid fraktskada, kontakta oss via e-post inom 5 dagar från den dag godset hämtats ut så att vi kan göra reklamation till transportören. Efter 5 dagar godtas inte reklamationen. Anmäl även till chauffören vid hemleverans. Skicka bilder till oss på emballage och på de trasiga varorna. Fyll alltid i returblanketten som fanns med i din leverans.

Retur av lastpallar och/eller plastskivor

Lastpallar och plastskivor ska vara hela och rena. Plastskivor ska vara förvarade inomhus/under tak.

Reservationer / Force Majeure

Rätt till mindre avvikelser från text och illustrationer förbehålles. Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och som påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, utgör grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

SÅ HÄR GÖR DU VID BYTEN OCH RETURER

Byte – Så här gör du
1. Kontakta Susannas Bisyssla AB på kontaktformulär eller maila oss
på info@adolfsborgs.nu så skickar vi dig returfraktsedlarna (kostnad 69 kr)
samt att vi kan reservera den nya varan åt er.
2. Skicka tillbaka varan tillsammans med en kopia på er orderbekräftelse.
Tänk på att det är viktigt att packa varorna som ni vill byta på ett sätt att de
inte kan gå sönder under transporten. Använd gärna det skyddsmaterial
som ni mottog i leveransen. Alla glasprodukter är extra ömtåliga. Känner ni
er osäker eller har några frågor är ni alltid välkommen att kontakta oss så
hjälper vi er. Om varan blir förstörd eller att vi inte godkänner bytet
debiteras ni en avgift på 300 kronor.
3. När vi har mottagit varan och godkänt bytet skickar vi den nya varan till dig.

Retur – Så här gör du
1. Kontakta Susannas Bisyssla AB på kontaktformulär eller mail
info@adolfsborgs.nu så skickar vi dig returfraktsedlarna (kostnad 69 kr).
2. Skicka tillbaka varan tillsammans med en kopia på din orderbekräftelse.
Tänk på att det är viktigt att packa varorna som ni vill byta på ett sätt att de
inte kan gå sönder under transporten. Använd gärna det skyddsmaterial
som ni mottog i leveransen. Alla glasprodukter är extra ömtåliga. Känner ni
er osäker eller har några frågor är ni alltid välkommen att kontakta oss så
hjälper vi er. Om varan blir förstörd eller att vi inte godkänner returen
debiteras ni en avgift på 300 kronor.
3. När vi har mottagit varan och godkänt returen justerar vi er faktura
alternativt återbetalas pengarna inom 30 dagar.

Reklamationer – Så här gör du
Vi garanterar att de varor som vi skickar är felfria vid leveransen. Hantering av reklamationer tillämpas enligt Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom denna lag klicka
1. Kontakta Susannas Bisyssla AB, Adolfsborgs.nu på kontaktformulär eller
maila info@adolfsborgs.nu så snart ni upptäcker felet.
2. Vi skickar en retursedel (kostnadsfritt) och ett returformulär till er så att ni kostnadsfritt kan skicka tillbaka den felaktiga varan till oss.
3. När vi har mottagit varan och godkänt reklamationen meddelar vi dig detta och skickar ut en ny vara alternativt justerar er faktura alternativt återbetalas pengarna inom 30 dagar. OBS! Transportskador (in-och
utvändigt) måste reklameras inom 8 dagar.

Stäng meny
×

Cart